Een huis - Reisverslag uit Ntcheu, Malawi van tjitskedijkstra - WaarBenJij.nu Een huis - Reisverslag uit Ntcheu, Malawi van tjitskedijkstra - WaarBenJij.nu

Een huis

Door: Tjitske Dijkstra

Blijf op de hoogte en volg

14 Mei 2005 | Malawi, Ntcheu

De afgelopen weken heeft het internet eruit gelegen, en geheel onverwachts kan ik nu even een berichtje sturen....

Het belangrijkste nieuws: IK HEB EEN HUIS!!, dichtbij het ziekenhuis met 5 slaapkamers. Dus Gabie en alle anderen kom maar snel!!!
Het gaat een stuk beter, vervelende verkoudheid (longontsteking) begint wat op te klaren, de taal klinkt steeds minder vreemd, de mensen raken wat meer aan mij gewend (en vice versa natuurlijk) en ik ga de aankomende twee weken op Incountry Training. Twee weken met taalcursus en veel Mzungu's met hun avonturen... Ik heb wel zin om even weg te zijn. Het vooruitzicht daarna een eigen thuis te kunnen creeren is super. Ik heb een huis gevonden, jammergenoeg met wat weinig tuin, maar een goede muur en een goed hek en... op loopafstand van de markt en het ziekenhuis. De volgende uitdaging is daar ook telefoon en internet te krijgen. En dan nog een auto en dan....
Vooralsnog dus veel lieve groeten, de verhalen volgen snel weer. Mochten jullie mij willen bereiken dan kan dat via mijn mobieltje. De email is niet betrouwbaar, maar sms redelijk.
Bedankt wederom voor de lieve mails: heel erg fijn. Heel leuk... jullie horen snel weer van mij. Dikke kus, Tjitske

  • 14 Mei 2005 - 15:37

    Anton:

    Gefeliciteerd met je huis! Heel Malawi is toch je tuin?

  • 15 Mei 2005 - 11:56

    Judith:

    Lieve Tjits,

    Fijn om steeds weer iets van je te horen. Door ons verkeerde email adres heb ik niet jouw adres om een brief te schrijven. Ik zal je meoder eens bellen en dan snel een elle lange brief schrijven over het leventje hier in het natte Nederland!
    Dikke kus.

  • 15 Mei 2005 - 14:13

    Joost:

    Tjitske, fijn te horen dat je nu je eigen hotel in kan richten. Een huis met 5 kamers, maak er geen 2-de ziekenhuis van. Als er vanuit Nederland gesponsord moet worden, ben dan zo bescheiden om daar gewoon om te vragen!

  • 16 Mei 2005 - 12:27

    Nicol:

    Hallo Tjits,
    Gefeliciteerd met je huis. Fijn om weer wat van je te horen. Hopelijk krijg je ook onze gewone post. Liefs Nicol

  • 16 Mei 2005 - 18:37

    Kim Verrijth:

    Zo, het gaat je goed meis.Een eigen huis,lekker je eigen stekkie maken...goed vooruitzicht inderdaad!
    Succes en have fun op de Incountry Training. Goed dat ze dat doen zeg. Misshien voel je je daarna wel een echte Malawiaan (??)!
    Hou je haaks!

    Doegie, Kimmetje en de rest van de fam.

  • 18 Mei 2005 - 19:04

    Elke:

    lievelievelieve Tjits,
    was eigenlijk wel benieuwd of je mn sloot sms-jes gekregen had...van Renée hoorde ik dat je haar berichten in elk geval wel ontvangt.. Denk wel veel aan je!!! Enne, congrat's met je nieuwe huus!!
    dikke zoen,
    Elke

  • 22 Mei 2005 - 19:01

    Harm Jan Kwikkel:

    heb net gereageerd via directe mail, maar werd gewaarschuwd dat mijn email adres was verwijderd van de mailing list. Heel hartelijke groeten Harm Jan

  • 23 Mei 2005 - 11:23

    Bien:

    Hai Tjits,

    Succes daar met al die onbekende mensen/ tradities en gewoonten. Ik vind het super dapper! Denk aan je zelf en geniet ervan (zodra dat kan) en ik kom graag een keer kijken als je er klaar voor bent! xx Bien

  • 24 Mei 2005 - 15:22

    Mark:

    Regel dat!

    groetjes,
    mark

  • 25 Mei 2005 - 10:32

    Sisterslut:

    he dok, pas maar op, strax wil je er niet meer weg ;-)

  • 25 Mei 2005 - 11:19

    Suzan:

    He Tjits,
    Super dat je nu je eigen plekkie hebt gevonden. Fijn om te horen dat het goed met je gaat. Veel plezier, liefs.

  • 26 Mei 2005 - 20:11

    Edith Slijkhuis:

    Hai Tjitske,

    Even een berichtje uit de Gelderse Vallei. Leuk om te lezen hoe het met je gaat. Hier lopen ondertussen al weer een aantal nieuwe arts-assistenten rond. Thuis wat veranderingen. We hebben een ander huis gekocht, dus dat brengt de nodige hectiek met zich mee, maar wel erg leuk. Annelotte gaat prima en ikzelf trouwens ook. Leuk dat je een plek voor jezelf hebt gevonden. Van harte beterschap.

    Groetjes Edith Slijkhuis

  • 28 Mei 2005 - 06:55

    Jeanine:

    Hoi lieve Tjits,
    Wat leuk om je verhalen te lezen en het is zeker even wennen. Hoe je taai en weet "het komt goed!". Ik ben na omzwervingen nu in en Endulen en heb internet bereik! Dus tot snel,
    Knuffel Jeanine

  • 03 Juni 2005 - 18:41

    San En Sophie:

    Ha Tjits!
    Fijn joh dat huis! Wanneer kunnen we komen?? We willen wel zon!! Heerlijk dat je je draai begint te vinden. Dat is nog wel snel. Amsterdam was ook kut geweest, zullen we maar zeggen.. Zijn de mensen een beetje lief? En een beetje te vreten? Je begrijpt wel wie welke zin naar je schrijft.. We missen je!
    Tot snel hoors en dikke kus

  • 13 Juni 2005 - 11:55

    Klaartje Wouters:

    Ha lieve Tjits,
    heb net even door je verhalen heen gelezen, ga het straks thuis op m'n gemakkie over doen, maar in wat een totaal andere wereld bevind jij je!! Leuk om je zo te kunnen volgen! zo leer ik via jouw verhalen en ervaringen weer een stukje wereld meer kennen. Meissie, pas goed op jezelf, veel liefs Klaartje

  • 31 Juli 2005 - 19:01

    Mandy:

    Hey Tjitske,

    Misschien gebruik deze site niet meer maar dacht probeer het toch maar, hoe gaat ie?? Ik zal je anders gewoon eens een mail proberen te sturen. Ben ook benieuwd of je ergens foto's hebt staan? We mailen wel, veel succes en plezier daar,

    Liefs Mandy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Ntcheu

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 358
Totaal aantal bezoekers 106448

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: